20 Mayıs 2014 Salı

Kral Tacı Doğum Günü Pastası Pandispanya Tarifi

Bulut'un 1. yaş günü kutlaması için hazırladığım kral tacı temalı pastanın pandispanyasını çok araştırıp, yaseminmutfakta.blogspot.com.tr adresindeki pandispanya tarifini seçtim. 1. kat için 26 cm lik kalıp kullandım; 1,5 ölçü malzeme kullandım. 2. kat için yine 26cm lik kelepçeli kalıbımı kullandım ancak 1 ölçüden hazırladım, fazla yüksek olmasını istemedim. 2. katı tencere kapağı ve bıçak kullanarak kesip küçülttüm ve pandispanyalarım hazır oldu. (pandispanyaları doğumgününden 3 gün önce hazırlayıp streçledim.)


Pandispanya için Malzemeler (24 cm'lik kalıp için)
  • 4 Adet Yumurta (mutlaka ama mutlaka oda sıcaklığında!!!!)
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilin


Yapılışı
  1. Yumurtaları oda ısısına gelmesini bekleyin ve sarısı ile beyazını ayırın. 
  2. Yumurtanın akını bir tutam tuz ile iyice köpürene kadar çırpın. Şekerin yarısınıda ilave edip kar gibi bembeyaz olup kaseden akmayacak kıvama gelen kadar çırpın. 
  3. Ayrı bir kasede,  yumurtanın sarılarını rengi dönene kadar çırpın. Sonra şekerin yarısını, vanilini ve kaynar suyu ilave edin. Kaynar su şekerin erimesini sağlayacak. İyice rengi dönene kadar çırpın.
  4. Yoğurt ve sıvı yağı da yumurta sarılarına ilave edip çırpın.
  5. Kakao, un ve kabartma tozunu beraber en az iki kere eleyip yumurtanın sarılarına ilave edip. Un karışana kadar çırpın. Tahmini 30 sn bile yeterli olur.
  6. En son yumurtanın akını sarılarına tahta kaşık veya silikon spatula yardımı ile, aklarının havası sönmeden yavaş yavaş karıştırın. Bu aşamada hassasiyet çok önemli aksi halde pandispanyanız güzel kabarmaz. Sürekli alttan yukarı doğru hareketlerle iki karışımı birbirine yedirin.
  7. 24 cm'lik kelepçeli kalıp kullanıyorsanız alt tabanına yağlı kağıt serin. Kalıbın kenarlarını kesinlikle yağlamayın. Yağ olmayınca pandispanya kalıbın yanlarına tutunarak yükselir. Yağladığınız takdirde bu yükselme olmaz. Çember kullanacaksanız bu sefer bir tepsiye oturtmadan önce tepsiye yağlı kağıt serin. Çemberin alttabanına akmaması için bu yağlı kağıdı yapıştırın. Yine çemberin yanlarını yağlamayın.
  8. 180 derecede muhakkak önceden ısıtılmış fırında turbo olmadan 45-50 dakika pişirin. İlk 40 dakika fırının kapağını kesinlikle açmayın. Kürdan testinden başarıyla çıktıktan sonra keki fırından çıkarın. 10 dakika soğuduktan sonra kenarlarından bıçakla geçerek kalıptan ayırın ve tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra bir gece kapalı bir kapta oda ısısında dinlendirin.
Not : Ben bu kadar hassasiyet göstererek hazırlamadım. fırınımın turbosunu kapatmak gibi bi şansım yoktu. Ama pandispanyalarım çok güzel oldu. aynı tarifi diş pastası yapmak için kare cam tepsiye 2,5 ölçü malzeme (yani 10 yumurta) kullanarak yaptım.


  
1. kat kakaolu pandispanya 

VANİLYALI PASTACI KREMASI 

(diş pastası için aşağıdaki malzemeleri 2 ölçü kullandım ancak yumurta miktarını değiştirmedim)
Malzemeler

* 3 Su Bardağı (600 ml.) Süt

* 2 Çay Bardağı Toz Şeker

* 1 Çay Bardağı Un

* 2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası

* 1 Paket Vanilya

* 2 Adet Yumurta Sarısı

* 1 paket kremşanti

Yapılışı

* Vanilya hariç tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca ocağın altını kapatın. Vanilyayı ekleyin ve karıştırın. Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın. Ilındıktan sonra kremşanti tozunu ekleyip 3-4 dk kadar çırpıp karıştırın.

Pastanın arası için mevsim meyveleri ya da çikolata parçacıkları.

GANAJ Tarifi :

Malzemeler:
                                                                
-200 ml sıvı krema                                              
-250 gr bitter ya da sütlü çikolata                                                    
                                                                         
Hazırlanışı:
  • Çikolatayı mümkün olduğunca küçük parçalara ayırın.
  • Kremayı bir sos tenceresinde kaynatmadan ısıtın ve içine çikolataları ekleyin. Çikolatalar eriyene kadar karıştırın.
  • Buzdolabında en az 4 saat bekletin ve pastanızın üzerini kaplayın. 1 gün önceden yapılırsa daha iyi sonuç veriyor. ayrıca kuvertür çikolata kullanımı kremanın daha kolay donmasını sağlıyor.

   1.kat ganaj kaplaması.

 
                                                    Şeker hamurundan diş buğdayı pastası



6 yorum:

  1. ellerinize sağlıkçok güzel görünüyor pastanız... bende taç yapmak istiyorum nasıl yaptığınızı anlatırmısınız. kızıma yapcam bende böyle bir pasta iyigünler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nadiye Hanım. Tacı yapmak için önce kartondan bir kalıp çıkardım. Daha sonra şeker hamurunu kalın bir şekilde açıp kalıbı üzerine koyup kestim. Şeker hamuruna tac şeklini verdikten sonra karton kalıbı içine yerleştirip buzdolabında donmasını sağladım. Kolay gelsin :)

      Sil
  2. Merhabalar bende oğlum için 2 katlı pasta yapmak istiyorum ancak üst katın çökme yapabileceğini söylediler siz bir aparat kullandınızmı? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Merhaba Alev Hanım. Hayır hiçbir şey kullanmıyorum. Ancak pastanın katlarını bir kaç saat önce üstüste koyuyorum. Bu şekilde bi sorun yaşamadım. Belki uzun süre dursa çökebilir, ama ganajla kapladığı için gayet sert oluyor buzdolabında. Kolay gelsin. Sevgiler...

      Sil
  3. Merhaba strecleyip buzluktami sakladiniz acaba yoksa strecleyip mutfakta disaridami bırakınız ogrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Neslihan hanım , buzdolabında saklıyorum

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...